tirsdag 8. oktober 2013

Grom eller grim?

"Det rører seg i stolpen", sa min mor.


"Hva ER det der??", sa min sønn


"ÅÅÅÅÅH", sa jeg, "Det er en flaggermus!"


"Får jeg se!!", sa min sønn.

"Jeg går inn!", sa min mor.



" Finn fram kameraet mens du er der inne da", sa jeg. 


Jeg måtte gå inn etter det.. :-D
*************************************************************************************

Og det ble noen bilder av grommingen i stolpen. Se så fin:


"Gå vekk, det er midt på dagen, jeg sover!"


Trøtt i trynet

Imponerende klo på den lille fyren! 


Fiiin




Zzzzzzzz



Jeg har alltid vært fascinert av flaggermus. 
Jeg vet ikke helt hvorfor, egentlig.
De er litt mystiske. 
Som regel vanskelige å få studert.
De har kul lyd og er myke og fluffy.
Men bortsett fra det? 
Tja, er vel bare et dyr jeg har falt for.

Hva med deg?
Var delte meninger om det bildet jeg la ut på facebook i alle fall. 

Ha en fin tirsdag, åkkesom! 

12 kommentarer:

  1. ÅHH FY ATTAN!!!!
    Ja, JEG er nok mer som din mor, i så fall. Tenkte likevel jeg skulle lese innlegget og titte på bildene, og holdt neeeeesten på å syns at den kanskje var biiiittttelitt söt. Til det kom et bilde av KLOEN!
    Det blir nok mareritt av dette!!

    (Fantastiske bilder, dog. Jeg kjenner ingen som har värt i närheten av å fotografere en flaggermus på så närt hold;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, soooryyy... :-D
      Syns kloen var riktig kul jeg da.
      Ønsker deg en god og rolig natt. :-D

      Slett
  2. Veldig søt på bildet! Tror jeg har sett en i hele mitt liv, og det er mange år sida!
    Jo - jeg liker' n på bildet i hvertfall :) Hilse'n fra meg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. :-) Det er bra mormor Inger. :-)
      Den har dratt avsted nå, skal hilse den om jeg ser den igjen. :-D

      Slett
  3. Flotte - morsomme - merkelige.
    Min svigerinne får fullstendig fnatt. Det er noen fettere som bor i bryggerhuset i sommerheimen og gubban som hun hyler når vi går kveldstur sammen md dem :)
    mormorklem :)

    SvarSlett
  4. Dette var artig.
    Eg har aldri sett flaggermus. Den ser jammen søt ut,
    men er vel ikkje til å spøke med slike kvasse klør som den har.....
    Den er vel både grom og grim etter som eg tolkar det :)
    Kjekt for guten din å få sjå slike naturfenomen.

    Tusen takk for skryt av utsikta mi, til alle kantar.
    Ja, eg meinar eg bur i verdens navle...hihi... og nyt det :)

    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. :-) Det er morsomt å å se noe slikt skikkelig ja. :-)

      Klem!

      Slett
  5. Morsom bildeserie av flaggermusen. Det er ikke ofte vi får anledning til å ta sånne bilder av dette lille dyret!
    Synes den er litt skummel......

    Vigdis

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for skryt. :-)
      Den tøffer seg nok bare, er nok ikke så skummel. :-)

      Slett
  6. Uuuh, IKKE begeistret. (Men veldig stilige bilder !)

    SvarSlett
  7. Nei, så morro! :)
    Ikke hver dag man fotograferer flaggermus heller! :) :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...