onsdag 20. april 2011

Teppe med oldemorsruter.

Min mor har lenge ønsket seg et Oldemorsteppe... dvs hekleteppe sammensatt av oldemorsruter.
Jeg har like lenge påstått at det er alt for vanskelig for meg å få til noe sånt.
Helt til jeg fikk låne en bok der det hele var beskrevet så enkelt at selv JEG klarte å lære meg det helt alene..

Vel..hadde noen veldig gode spørsmål om masker og forkortelser til Astridhuset underveis, men dog.. :-D
ser da ok ut disse lappene mine, syns jeg.


Her ligger teppet..
sørgelig umontert og mangelfullt..

Min mor fikk gavekort til jul..
på teppet så fort det er  ferdig heklet og montert.
jeg begikk imidlertid den store bommerten å
gi henne valget mellom teppe til gjesteseng
og teppe til å ha over gyngestolen.....

Gjett hva hun - som ethvert vettu menneske ville svart - svarte...
GJESTESENGA.

Så nå må jeg hekle 105 lapper... to farger pluss svart kant på hver.
og sånt tar tid..

men det ligger nå her og tas fram når lyst og tid byr seg samtidig.

5 kommentarer:

  1. Hei! Bestemorsruter er kjekke, avslappande og enkle å hekle. Men veit at det finnst meir avanserte utgåver også.... ;)
    Takk for koseleg kommentar hos meg. Kjekt med nye bekjentskaper.
    God påske på Hedemarken!

    SvarSlett
  2. Det trenger ikke bli mer avasert for min del. :-) Hyggelig du stakk innom bloggen min og la fra deg et spor. :-)

    God påske til deg også. :-)

    SvarSlett
  3. Syns du begynner å bli veldig flink til sånne håndarbeidssysler jeg. :-)

    SvarSlett
  4. Jeg heklet 252 lapper da jeg lagde teppe jeg. Føler med deg, for å si det sånn...

    SvarSlett
  5. Takk takk! For både skryt og medfølelse. :-D

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...