lørdag 23. april 2011

Ingen heksekunst å få sevjen til å strømme...

Jeg har lenge hatt lyst til å tappe bjørkesevje,
bare for å ha gjort det, liksom..
Så for meg at det var et alvorlig prosjekt
med boring, gummislanger, propper, alvorlig treskading osv..
Helt til jeg leste en blogg der dette var beskrevet
SLIK:
Finn en tom halvlitersflaske,
en kniv,
en hyssing,
 og
et bjørketre, like før bladene kommer.

ha flaska på en kvist som du har spikket av litt
stram til med tråden så grena bøyer seg
og flaska kommer ned.

vent på

dette:


Enkelt, ikke sant?!!
Hva jeg IKKE vet her i verden!

Hadde fire flasker jeg tappet på, og den ene ble helt full,
de tre andre hang på trær som bladene kom på før flaska var fyllt opp
og dermed var det bråstopp.



Apropos å ikke vite..
aner ikke hva jeg skal bruke mine

1 1/2 liter med bjørkesevje til,

forslag og oppskrifter mottas med takk!

Har frosset det ned i påvente av gode ideer, siden det visstnok er veldig liten holdbarhet på det ellers.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...